FANDOM

Korea Południowa (oficjalna nazwa Republika Korei) - państwo w Azji, położone na Dalekim Wschodzie. Korea Południowa graniczy tylko z Koreą Północną, jednakże granica jest zmilitaryzowana. Stolicą jest Seul.

HistoriaEdytuj

W 918 roku na terenie Korei pojawiło się królestwo Korjo, od którego powstała obecna nazwa kraju. W 1258 roku obszar ten znalazł się pod panowaniem Mongołów. W XVII wieku po przejęciu przez Mandżurię, obszar ten znalazł się w izolacji. W XX wieku na krótki czas Korea została włączona do Japonii. W 1945 roku Korea otrzymała niepodległość, jednakże została podzielona na komunistyczną północ oraz kapitalistyczne południe. W 1988 roku Korea Południowa stała się pełnoprawnym państwem demokratycznym po puczu przeprowadzonym przez Dzona Tuhwana. W tym samym roku na terenie Korei Południowej odbyły się igrzyska olimpijskie.

DemografiaEdytuj

99% mieszkańców państwa stanową Koreańczycy. 20 000 mieszkańców stanowią Chińczycy. Oprócz nich znajdują się także Amerykanie zamieszkujący granicę. Połowa ludności Korei Południowej stanowią mieszkańcy miast.

GospodarkaEdytuj

W 2010 roku wyprodukowano w Korei Południowej 4,3 mln samochodów.

CiekawostkiEdytuj

  • Co czwarty obywatel w Korei Południowej ma nazwisko Kim.

Azja
Państwa Azji

AfganistanArmeniaArabia SaudyjskaAzerbejdżanBahrajnBangladeszBhutanBirmaBruneiChinyCyprFilipinyGruzjaIndieIndonezjaIrakIranIzraelJaponiaJemenJordaniaKambodżaKatarKazachstanKirgistanKorea PołudniowaKorea PółnocnaKuwejtLaosLibanMalediwyMalezjaMongoliaNepalOmanPakistanRosjaSingapurSri LankaSyriaTadżykistanTajlandiaTimor WschodniTurcjaTurkmenistanUzbekistanWietnamZjednoczone Emiraty Arabskie